Nejčastější závadou v automatické převodovce DSG7 DQ200 (0AM, 0CW) nízký nebo nedostatečný tlak v hydraulickém okruhu mechatroniky.
Což se projevuje následujícími chybovými kódy:
006079 - P17BF - omezení funkce hydraulického akumulátoru (Hydraulic Pump: Play Protection)
006293 - P1895 - omezení funkce kvůli poklesu tlaku (Functional Restriction due to Pressure Drop)
006300 - P189C - omezení funkce kvůli chybějícímu tlaku (Function Restr. due to Insufficient Pressure Build-Up)
002113 - P0841 - snimač/spinač 1 tlaku hydrauliky převodu (Pressure Sensor/Switch 1: Implausible Signal)*
* V určitých případech chyba P0841 může být způsobena poruchou snímače řídicí jednotky mechatroniky.
Tyto chyby naznačují, že došlo k poruše v hydraulickém okruhu mechatroniky, což vede k neschopnosti regulovat tlak v systému a správně ovládat mechanismy DSG. Když tlak klesá nebo je nedostatečný, ztrácí převodovka schopnost správně fungovat, což může vést k nepojízdnosti vozidla - převodovka padá do nouzového režimu.
Únik tlaku ve většině případů způsoben prasklinou v hliníkovém tělese mechatroniky.V některých případech může být prasklina v hliníkovém tělese mechatroniky DSG7 neviditelná pouhým okem.
Jedno z řešení těchto problémů výměna opravné sady - blok solenoidů a sada těsnění.
https://www.expert-autodily.cz/kompletni-opravna-sada-mechatroniky-dsg7/
V určitých případech pro zjednodušení opravy doporučujeme opravnou vložku s tlakovým zásobníkem. Oprava spočívá v montáži ocelové opravné vložky v místě sedla tlakového zásobníku a použití náhradního tlakového akumulátoru.
https://www.expert-autodily.cz/opravna-vlozka-s-tlakovym-zasobnikem/
Upozorňujeme že tuto opravu musí provést autorizovaná osoba!
Systém je pod tlakem vyšším než 50 barů. Před provedením opravy se ujistěte, že tlak byl bezpečně uvolněn.
*porucha převodovky dsg
*dsg mechatronika
*ztráta tlaku mechatronika
*nefunkční mechatronika